تبلیغات
ماشین های روز دنیا ماشین های روز دنیا - Audi r8
 

Audi r8

نویسنده: soheil haddadpoor

 

آئودی با تولید مدل R8 تلاش در نمایش خلاقیت تفکر مهندسینش و بروز برترین تکنولوژی موتور در پیشرانه های FSI داشت که باید نقطه اوج این طرح را استفاده از فریم آلومینیومی دانست.

تناسب خطوط روی بدنه  کاراکتر اصلی طراحی آن نیز دیکته شده بخشی از مسائلی فنی است. طرح بندی نقوش و خطوط آیرودینامیک شکل، چهره ای وحشی و تهاجمی از یک سوپر اسپرت جاده ای را نشان می دهد که همانطور که عنوان شد نحوه و محل قرارگیری پیشرانه در طراحی نقش به سزایی داشته و البته سبب گردیده تا تقسیم ورن 44 درصد در جلو و 56 درصد در عقب باشد تا ایده آل ترین دینامیک رانندگی در اختیار قرار گیرد. آئودی برای زیباسازی این مدل رینگ های 6 پره در دو سایز 18 و 19 اینچی کروی را در نظر گرفته که با پهنای 295 و دیواره 30 در عقب و پهنای 235 و دیواره 35 در جلو قابل سفارش است.

عرض خودرو 1.90 متر، طول 4.43 و ارتفاع تنها 1.25 متر است که با وجود فاصله ی 2.65 متری اکسل ها به واقع تمامی استانداردهای یک خودروی اسپرت را داراست و انسان را متحیر از این می کند که چگونه مهندسین آئودی در این بخش از فاصله کم توانسته اند پیشرانه عظیم الجثه ، اتاق لوکس و حتی بخشی از کاپوت جلو را ایجاد کنند.

نقطه قوت R8 پیشرانه 8 سیلندر آن با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم به حجم 4.2 لیتر است که قادر بوده 420 اسب بخار در دور موتور 7800 تولید کند. میزان تورک تولیدی نیز 430 نیوتن متر بوده که در پیک تورک 4500 تا 6000 دور در دقیقه حاصل می شود. با این حال شتاب صفر تا یکصد کیلومتر 4.5 ثانیه و ماکزیمم سرعت 302 Km/h است. نکته قابل توجه سفارش دونوع گیربکس بر روی این اتومبیل است:

نوع نخست 6 سرعته دستی آئودی و نوع دوم گیربکس R-Tronic سکوئنشال پدالی آئودی که از میان کنسول وسط فرمان توسط خودروهای فرمول1 تعویض می شود.

لازم به ذکر است بدنه "آئودیR8"تماماً از آلومینیوم ساخته شده که تحمل فراوانی در مقابل نیروی تولیدشده پیشرانه به میزان یک اسب بخار در هر 3.71 کیلوگرم را داراست.

 

() نظرات